måndag, mars 06, 2006

Några dagar i stugan

På lördag eftermiddag skjutsade Jonas upp mig och Myrrha till stugan. Han hade jour och kunde inte stanna, men vi åt i alla fall en god middag tillsammans. Sedan han hade åkt tittade jag på Melodifestivalen, för en gång skull. Och det verkar som att jag hade tur, för det var några bra låtar med och det gick dessutom bra för dem. Två av mina favoriter gick direkt vidare till finalen och den tredje till andra chansen.

Eftersom Myrrha löser så mycket hår ville jag inte sova med henne i sängen. Därför sov vi nere på en madrass istället. Och det var faktiskt jättemysigt att sova med henne framför brasan i kaminen. Varmt och skönt. Trots att Myrrha annars inte gillar när det blir för varmt har hon inget emot att sova framför brasan.

På söndag gick vi en promenad till slutet av vägen. Vi promenerar ofta längs en väg när vi är i stugan och jag vet att vägen tar slut. Men vi har aldrig gått tills den slutar eftersom vi antingen vänder och går hem igen eller tar av på någon stig/skoterspår in i skogen istället. Det tog lite mer än en timme att gå tills vägen slutade och lite mindre att gå hem igen, eftesom det då sluttar neråt. Särskilt spännande var det inte heller, men nu har jag i alla fall gått hela vägen en gång.

Igår gick vi upp till grillplatsen. Dock inte raka vägen; vi följde lite olika skoterspår som gick lite kors och tvärs i skogen och längs kraftledningen. En massa färska älgspår såg vi och Myrrha visade till och med lite lust att dra efter ett spår.

Förutom att vi har promenerat och varit ute på gården och lekt/tränat lite har vi inte gjort så mycket. Vi har mest legat framför brasan och läst. Jag har hunnit läsa två böcker på två dagar. Det har verkligen varit jätteskönt att bara slappa i ett par dagar. Man äter när man blir hungrig och sover när man är trött. Man går ut när man känner för det; om Myrrha bara ska rastas släpper man bara ut henne på gården. Härligt!

Jag har förstås tagit en del bilder, men eftersom min PC var helt död när jag skulle starta den kan jag inte lägga in dem just nu. Så bilderna kommer senare!

Nu fungerar datorn igen, så här kommer lite bilder.





Och här är som omväxling en bild på mig själv:

Och här är en på mig och Myrrha när vi ligger och myser efter en lång, härlig promenad:

Inga kommentarer: