fredag, mars 10, 2006

Promenad med aktivering

Myrrha hade lite överskottsenergi idag. Jag var på skolan och opponerade/responderade på rapporter hela dagen igår. När jag kom hem hade jag så ont i huvudet att jag inte orkade aktivera henne med nåt. Så idag gick vi en promenad längs strandpromenaden och jag aktiverade henne med lite olika saker under hela promenaden. Vi tränade en del lydnadsmoment förstås, t ex vittringsapportering. Det var inte planerat, men jag hittade en vittringspinne i jackfickan så jag gömde den i snön så att hon fick leta upp den. Tyvärr tror jag dock inte att det är till någon hjälp i min träning, snarare tvärtom. När man gjort detta ett par gånger blir hon så uppjagad att hon börjar tugga. Dessutom har hon vid tidigare träning med bara en pinne fått för sig att hon kan ta vilken pinne som helst. Alltså borde jag ha låtit bli den leken, men det är svårt när hon nu tycker att det är så kul. Och det är ju inte säkert att det blir ett steg bakåt i träningen den här gången...



Jag var också en väldigt slarvig matte som hela tiden "tappade" vantarna så att hon blev tvungen att springa och hämta dem.


Jag gjorde också ett godisträd åt henne.


Inga kommentarer: