söndag, april 23, 2006

Allmänlydnadskurs

I lördags skulle jag ha haft den andra träffen på klickerkursen på pudelklubben, men det blev inte så. På fredagkväll och lördag morgon fick jag telefonsamtal från hela fyra deltagare som p g a olika omständigheter inte skulle kunna komma. Så jag bestämde mig för att skjuta upp träffen till senare, eftersom det ju bara är sex deltagare på kursen. Det kändes inte så meningsfullt att köra med bara två deltagare, även om det säkert hade varit givande för dem. Dessutom ville jag gärna också hinna med att hälsa på min mormor, som är svårt sjuk, under dagen.

Min lillebror Adam har bott hos oss ända sedan i fredags, eftersom mamma har varit på sjukhuset med mormor. På lördagen var jag med på hans karateträning. Det verkade faktiskt ganska kul. Till och från har jag faktiskt funderat på att börja med någon form av kampsport, men tiden finns bara inte. Men någon gång i framtiden kanske...

På förmiddagen idag tog jag, Adam och Myrrha en promenad upp till sjukhuset för att hälsa på mormor. Ja, inte Myrrha förstås; hon fick finna sig i att sitta i mammas bil och vänta. Sedan promenerade vi direkt därifrån upp till klubben. Stina och jag började nämligen vår allmänlydnadskurs idag. Det var en salig blandning av hundar, men det var mest små hundar. Jag är övertygad om att det kommer att bli en rolig kurs. Speciellt eftersom jag har tänkt att Stina ska ta det mesta ansvaret för planering och dylikt...

Myrrha har inte fått göra särskilt mycket under helgen. Hon fick ungefär en timmes promenad på lördagen och idag promenerade vi som sagt till klubben. Under kursen fick hon mest ligga bunden och titta på, men fick också hjälpa till med att visa några övningar. Och nu ikväll har hon följt med husse till garaget för att titta till motorcykeln inför säsongen. Men hon verkar i alla fall vara rätt nöjd och just nu sover hon gott, utfläkt på golvet.

Inga kommentarer: