måndag, april 17, 2006

Skitväder igen

Det fina vårvädret höll inte i sig. När jag vaknade i morse (alldeles för tidigt tack vare en morgonpigg hund) snöade det stora, blöta snöflingor. Vädret och det faktum att jag har jobbat hela helgen gjorde mig trött, så jag bestämde mig för att ha en riktig slödag. Myrrha verkade inte ha något emot en slödag. Här är en bild på henne när hon slöar i sin fåtölj:

Därför har jag mest legat på soffan och tittat på film. Jag tittade bl a på Lassie, för att kanske få några idéer till tricks jag kan lära Myrrha. Men det verkar som om hon redan kan allt som är nödvändigt för att medverka i en Lassie-film.

Vi har i alla fall tränat lite grann idag. När jag gick ut och rastade henne tog jag metallapporten med mig. Som belöning använde jag gummibollen. Jag vet att det är hennes favoritboll, men den har varit försvunnen ett tag. Nu har jag i alla fall hittat den igen och den fick verkligen fart på henne! Hon till och med hoppade efter metallapporten för att få byta den mot gummibollen!

Myrrha har ätit oxfilé med hemmagjord klyftpotatis och sherrysås till middag och glass till efterrätt idag. Ja, det har förstås jag och Jonas också gjort, eftersom vi var bortbjudna på middag till Jonas pappa. Han gillar att få ge Myrrha "riktig" mat, så när vi är där får hon äta matrester. Hon, precis som vi andra, tyckte att det var jättegott.

Inga kommentarer: