torsdag, april 20, 2006

Vår igen


Nu är våren här igen och den här gången hoppas jag att den har kommit för att stanna. Myrrha och jag har varit ute i skogen på en promenad. Jag hade förstås klätt på mig alldeles för mycket. Kan någon förklara varför jag envisas med att dra på mig långkalsongerna när termometern visar på +12 grader? Men en tröja kunde jag i alla fall ta av mig, så jag slapp att plågas allt för mycket i alla fall.

Även om det i min mening ändå är alldeles för mycket snö kvar så hade det tinat en del. Det var väldigt mycket vatten i bäcken, så vi kunde inte gå den väg vi hade tänkt. Så här såg det ut där vi skulle gå:

Fast på bilderna syns det inte riktigt hur djupt det var och hur fort vattnet strömmade.

Jag tog också en del andra bilder, varav en del blev riktigt fina, t ex dessa:


Dagens bästa bild blev dock denna, även om jag inte riktigt vet hur det gick till att jag lyckades ta den:

På vägen hem fick Myrrha en helt ny erfarenhet. Vi träffade nämligen en iller som var ute och promenerade med sin husse. Myrrha fick hälsa på den, men hon var lite fundersam över vad det kunde vara för nåt. Illerkillen var väldigt tuff och inte ett dugg rädd för Myrrha, men Myrrha tyckte att han var lite läskig till en början. Men när hon fick nosa honom i baken och på ryggen tyckte hon att han var en rätt intressant bekantskap ändå. Tyvärr glömde jag bort att jag hade kameran med mig, så det blev inga bilder på Myrrha och illern.

Inga kommentarer: