lördag, april 08, 2006

Klickerkurs på pudelklubben

Idag har jag hållit klickerkurs på pudelklubben från kl 10 till kl 15. Myrrha har varit med som min medhjälpare. Jag tycker att det är praktiskt att ha henne med så att jag kan visa med henne. Fast de flesta deltagarna hade gått klickerkursen jag höll på pudleklubben i höstas, så jag behövde inte visa särskilt mycket med Myrrha idag. Mest har hon därför fått titta på, fast det är tydligen tröttsamt det också för hon var jättetrött när vi kom hem.

Det är rätt kul att hålla kurs med pudlar, för det är väldigt pigga, alerta och snabblärda hundar. Det är också kul att de finns i alla möjliga färger och storlekar. På den här kursen var det dock flest storpudlar, men också ett par mellanpudlar och en dvärg (eller kanske en toy?). I alla fall var alla hundarna väldigt duktiga och de som hade gått kurs för mig tidigare kunde rapportera att de gjort framsteg med alla möjliga saker.

Det har inte blivit så mycket promenad för Myrrha idag, annat än promenaden till och från kursen. Lite lydnadsträning ägnade vi oss också åt på kvällsrastningen. Men annars har vi mest slappat framför TV:n. Hon var ju rätt trött så jag tror inte att hon hade nåt emot det.

Inga kommentarer: