onsdag, april 05, 2006

Grillkväll

Det har varit en tung vecka i skolan. Kursen är dötrist och känns helt meningslös. Dessutom har vi lektioner varenda dag hela veckan. Idag var det väldigt motigt att stiga upp. Och när jag skulle kliva på direktbussen till Umeå så var den full. Jag fick ta den långsamma bussen istället. Fördelen med det är att man då brukar få ett helt säte för sig själv. Men inte idag. Gubben som satt bredvid trängde in mig mot fönstret så att jag fick värk i axeln. När jag äntligen skulle kliva av bussen vid Samhällsvetarhuset så stängdes dörren mitt framför näsan på mig och ett par andra. Bussen hann börja köra iväg innan chauffören uppmärksammades på att det faktiskt var fler som ville stiga av. Ingen bra början på dagen med andra ord.

Nu ikväll hade vi grillkväll på klubben.Tanken var att vi skulle träffas på klubben, gå en liten tipspromenad bort till en grillstuga där vi skulle grilla korv, prata och ha trevligt. Nackdelen med att ha det just ikväll var att vädret var uselt- det snöade blötsnö och blåste lite grann- och att Skellefteå AIK spelade en avgörande match i hockey. Därför var det inte särskilt många som dök upp. Förutom mig och Ewelyn, som ordnade det hela, var det bara Annika och Kurri som dök upp. Hon blev därmed också vinnare till de fina priserna i vår tipstävling. Vi grillade korv, pratade och hade trevligt så trots att vi inte var så många blev det lyckat.

Myrrha och jag tog en promenad på ungefär en timme då vi satte upp tipsfrågorna. Sedan gick vi ytterligare en promenad till grillplatsen tillsammans med Annika och Kurri. Medan jag grillade korv hade Myrrha fullt upp med att leta efter matrester i och kring grillstugan. Hon hittade också en del ätbart, bland annat åt hon upp ett helt bullpapper.

Inga kommentarer: