fredag, september 26, 2008

Agilityträning

Idag gick jag och Lisa upp till klubben och tränade lite agility. Lyle tyckte att det var riktigt roligt, fast han inte alltid riktigt förstod vad som förväntades av honom. Lite lydnadsträning blev det också. Eftersom jag fått låna Jonas fina kamera medan han är i USA så fotade jag också lite grann (och de bilder jag själv är med på har naturligtvis Lisa tagit).

Hopp

A-hindret var lite svårt för honom att fatta

Långhoppet var också lite svårt så vi fick börja med bara två brädor (men kunde snabbt öka till fyra)

Fot

Duktig hund!

Snabba lägganden...

...belönas med boll.

Myrrha fick mest stå och vara avundsjuk, men hon fick också köra lite agility.

Vi var inte ensamma på klubben, bl a var Jenny där och tränade med sina hundar. Naturligtvis var jag tvungen att ta några bilder på hennes nya "lilla" valp Hades.
"Lilla" Hades.

Han är väldigt förtjust i sin leksak.

En söt liten schäfer

Fast lika vacker som gamla Myrrha är han förstås inte.

Just nu är det lite tomt här hemma med bara en hund. Lisa lånade med sig Lyle hem efter träningen för att se om hon tål honom, så han ska stanna hos henne i natt. Lyle gör inte mycket väsen av sig inomhus, så det borde inte märkas att han inte är här, men det gör det. När jag som nu sitter vid datorn brukar han ligga nedanför så att man riskerar att snubbla på honom. Det gjorde jag förresten i natt. Jag råkade trampa honom på en tass och när jag skulle försöka undvika att trampa honom så hårt råkade jag istället kliva på en annan tass, för att slutligen ramla över honom. Det hindrade honom dock inte från att fortsätta sova bredvid sängen.

Inga kommentarer: