tisdag, september 23, 2008

I stugan med hundarna

Eftersom vi inte åkte till stugan i helgen så skjutsade Jonas dit mig och hundarna idag på lunchen. Vädret var helt underbart och jag var ute med hundarna i stort sett hela eftermiddagen. Jag la ett spår åt Lyle på legdan, men det blev alldeles för svårt för honom eftersom det började blåsa ganska ordentligt och vinden svarvade ganska mycket. För en erfaren spårhund tror jag inte att det hade varit något problem, men Lyle är inte erfaren (och har inte ens visat särskilt mycket talang för spår tidigare). Han spårade lite i början, men sedan blev det för svårt. Istället fick Myrrha ta det.
Genom att kombinera frispår och uppletande...

...så lyckades Myrrha hitta bollen i slutet av spåret.

Jag gick också en liten promenad i området runt huset och tog lite höstbilder.

Röda rönnlöv
Älven

I slänten ner mot älven hittade jag en buske med röda vinbär

Söta små svampar

Naturligtvis blev det också lite bollkastning. Men jag kastade inte så mycket så att Lyle skulle ha lite ork kvar tills Jonas kom efter jobbet. Jonas ville nämligen gärna kasta lite frisbee åt honom. Mest ägnade jag mig åt att kasta bollen så att Lyle fick fånga den i luften.
Ha, jag tog den!

Jippie, jag kan flyga!

Lyle och bollen

Men kasta någon gång då!

Ha ha, jag snodde bollen!

Lyles ögon (om man tittar noga så ser man huset och gården spegla sig i hans ögon)


Inga kommentarer: