lördag, september 06, 2008

EFIT

Det var länge sedan jag var med på EFIT, d v s Ett Foto I Timmen, men idag hade jag möjlighet att fota och dessutom kom jag ihåg att fota hela dagen. Så här såg i alla fall vår lördag i stugan ut i bilder:

8.30 Stiger upp till den här utsikten från balkongen.

9.30 Håller på att plocka in disk från diskstället in i skåpet.

10.30 En engelskinspirerad brunch: toast with scrambled eggs and baked beans.

11.30 Går ut på gården ett tag med Myrrha och Lyle.

12.30 Passar på att fota bl a den här rosknoppen medan jag och hundarna väntar på att Jonas ska bli klar att gå en skogspromenad.

13.30 Är ute med på skogspromenad (vilket det inte ser ut som på bilden, men vi var faktiskt mest i skogen och passerade bara förbi den här ängen).

14.30 Precis hemkomna från skogspromenaden, men Myrrha ville inte följa med in utan ville hellre ligga på gården och tugga på en pinne (vilket är väldigt otypiskt henne!).

15.30 Läser Skilda verkligheter av Marianne Fredriksson.
16.30 Går igenom bilderna som jag tog på skogspromenaden.

17.30 Fixar till kryddorna till pepparsåsen, som vi ska ha till fläskfilé och pommes.

18.30 En ganska dålig bild på vinet som vi drack till maten, med vinkartongen i bakgrunden.

19.30 Släpper ut hundarna på gården för rastning. Lyle hittade något spännande att lukta på.

20.30 Slötittar på Sing-a-long, som måste vara det sämsta musikunderhållningsprogram som TV har att erbjuda.

21.30 Har precis börjat titta på en film.

22.30 Tittar fortfarande på film och äter godis.

23.20 Den ganska dåliga filmen är äntligen slut och slut är det också på min dag.

Inga kommentarer: