söndag, november 11, 2007

Bilder!

I fredags var vi nagra stycken som gick ner till en pub har i Horsforth. Vi tittade in pa The Old Ball, som verkar vara en popular pub, men det var alldeles for livat p g a att de visade live-fotboll pa lstorbilds-TV. Vi gick vidare till The Queen's Arms, men dar var medelaldern ca 60, sa bara Sofia och Johanna ville stanna dar. Jag, Elin, Annelie och Mikael gick vidare for att leta efter en annan pub. Det verkade vara valdigt fullt pa alla pubar, sa till slut hamnade vi i alla fall pa Sandbar. Det var mycket folk dar ocksa och musiken var ratt hog. Eftersom vart bord lag precis i draget fran dorren dar de som roker gick ut blev det ratt kallt efter ett tag sa efter en ol gick vi vidare till Sixty-Too.

Det var inte lika mycket folk och inte lika kallt, men musiken var annu hogre dar och det gick inte att prata alls. Fast de hade i alla fall Kopparbergs paroncider. Vi stannade dock bara lange nog for att dricka en cider- mer stod vi inte ut med. Dessutom kande vi oss inte tillrackligt finkladda. Nar vi varit pa pubar tidigare har folk varit i stort sett vardagskladda, men tydligen klar man upp sig mer pa fredagar aven om man bara ska ga pa puben.

Igar akte jag, Anneli, Stina och Elin in till Leeds for att shoppa. Jag handlade dock ingenting. Vi at middag inne i stan eftersom det bara serveras brunch pa skolan pa lordagar. Sedan gick vi pa bio och sag Elizabeth- The Golden Age, som var riktigt bra. Riktigt bra var det ocksa att de hade Karamellkungens smagodisl pa bion! Visserligen hade de ingen choklad, men det var gott med smagodis i alla fall.

Lite bilder fran Leeds affarer:

CornExchange- en gang ett stalle dar man handlade med korn, rag och sant, men nu ett kopcentrum for lite mera udda affarer och salustand.
Annelie, Stina och Elin inne pa det julpyntade kopcentret Victoria Quarter (dar alla affarer ar alldeles for dyra for oss).
Utsikt fran oversta vaningen pa kopcentrat The Light, dar bion ligger.


Idag har jag mest last och sett pa Gilmore Girls, men jag och Elin gick ocksa en promenad pa ca 1,5 timme pa eftermiddagen. Jag fotade lite grann, och nu vet jag ocksa hur man gor for att lagga ut bilder, sa har kommer lite bilder fran dagens promenad. Jag har ocksa uppdaterat tidigare inlagg med bilder, sa om ni vill se sa far ni bladdra nerat i bloggen. Eftersom datorerna har ar sa langsamma orkar jag nog inte ladda upp alla bilder pa en gang, men under de narmaste dagarna kommer nog bloggen att uppdateras med bilder i gamla inlagg.

Utsikt fran vagen som gar forbi skolan.
Sa har kan en public footpath se ut.

Den public footpath som vi gick idag gick forbi en hage med sadana har kor med kalvar.





Kyrkan i Horsforth tornar hotfullt lupp sig over byn.
Utsikt over Horsforth med omnejd.


Inga kommentarer: