fredag, november 09, 2007

Lugna dagar

Nu har det varit ett par ganska lugna dagar har i Horsforth, Leeds. Igar hade vi lektioner bade pa formiddagen och eftermiddagen. Det innebar att vi borjar kl 10 och har lektion till 12, sedan har vi lunch mellan 12-14 och sedan lektion mellan 14-16. Igar efter skolan gick jag och Anette en promenad och vi hittade en stig som verkligen blev en genvag ner till Horsforth centrum. Det vimlade av kaniner och ekorrar langs stigen, sa jag ska forsoka fota dem lite senare. De ar en aning skygga, sa det ar inte sa latt att fanga dem pa bild.

Igar kvall sag jag och Anette en film som jag hade med mig pa datorn. Den hette Hata Goteborg, och var inte precis nagon toppenfilm. Den handlade om en kille som var med i ett gang som gillade att bli fulla och slass, men nar en kille fran Goteborg dyker upp borjar han inse att det finns annat i livet, vilket leder till en konflikt med gangledaren. Jag ger den en 2:a.

Idag hade vi bara lektion mellan 10-12 och efter att ha atit lunch gick jag och Anette ner till Horsforth igen for att ga lite i affarer. Vi gjorde det igar ocksa, men eftersom affarerna stanger kl 17 hann vi inte med alla. Jag har dock inte handlat sarskilt mycket, bara annu en liten julprydnad och ett doftljus (frost-lukt, vad det nu kan vara), som jag tanker anvanda medan jag ar har eftersom Jonas inte gillar ljus som doftar.

Jag har inga definitiva planer infor helgen. Ikvall kanske jag och nagra andra ska ga ner till en pub har i Horsforth som heter The Queen's Arms (eller mojligen The King's Arms; jag kommer inte ihag vilket). I morgon aker jag eventuellt in till Leeds och mojligen gar vi pa bio pa kvallen. Men vi far val se hur det blir.

Jag har annars flera bocker att lasa och om vadret ar fint har jag ocksa lust att bara strosa omkring och fota lite grann. Jag ska forsoka lana nagons mp3-spelare och fora over lite bilder sa att jag kan visa i bloggen, men det ar egentligen forbjudet att koppla ihop egna saker med skolans datorer sa jag maste vara forsiktig sa att inte nagon ser mig.

Jag hade heller inte glomt mina skivor med alla avsnitt av Gilmore Girls, som jag trodde! Hela boxen lag i min datorvaska, fast jag letade igenom den nar jag kom hit. Sa jag har bade dem och 12 filmer att titta pa om jag, mot formodan, skulle bli sysslolos i helgen.

Inga kommentarer: