tisdag, november 20, 2007

Tillbaka pa Trinity

Nu ar jag tillbaka pa Trinity i Leeds och det kanns valdigt skont. Det var jattekul i London, men det var ocksa ganska jobbigt. Nar man ar dar sa kort tid vill man ju hinna med sa mycket som mojligt. Dessutom kanner jag mig ganska forkyld. Jag var ju forkyld redan nar jag akte hit och i stort sett har forkylningen aldrig riktigt gatt over, bara blivit battre. Men nu har den blivit samre igen, vilket jag tror beror ganska mycket pa att luften i London inte ar sarskilt bra.


Stationen som jag tog tunnelbanan ifran heter Blackfriar's och detta ar ett gammalt vardshus som heter Blackfriar's och som ligger vid Blackfriar's bridge.


London Bridge, som jag inte sett pa narmare hall an via utsikten fran Millenium Bridge. St Paul's Cathedral sedd fran Millenium Bridge.

Igar tog jag, Elin och Henrik tunnelbanan till Leicester Square for att shoppa lite grann. Nackdelen var att det inte fanns sarskilt manga affarer, mest bara restauranger och cafeer. Vi gick till Covent Garden, men dar fanns det inte heller sarskilt mycket affarer. Sa vi gick istallet och at lunch i Chinatown. Vi gjorde som Alan, var larare, sagt till oss och tittade om det var manga kineser som at dar, for om det ar det sa at maten sakert bra. Det verkar stamma, for det var manga kineser dar och maten var bra.

Chinatown.




Efter lunch akte Elin och Henrik till nagot militarmuseum, men jag hade ingen lust att ga. Mina fotter gjorde valdigt ont och dessutom var jag blot och kall eftersom det osregnade. Visserligen kopte jag ett paraply pa morgonen, men inte forran jag redan hade hunnut bli blot. Jag gick istallet pa Photographer's Gallery. Det tog inte sarskilt lang tid. Det var bara ett rum med fotografier av en fransk fotograf som hade fotat folk som knarkar, har sex eller onanerar.

Sa nar jag hade tittat pa det gick jag till ett cafe dar jag satt och laste och drack te medan jag vilade fotterna. Sedan tog jag tunnelbanan till Oxford Street, vilket verkar vara stallet man ska ga till om man vill shoppa i London. De flesta affarerna finns dock ocksa har i Leeds, sa jag orkade inte ga pa allihop. Jag gick dock in pa TopShop, dar de forutom dam-och herrklader ocksa hade hundklader. Jag kopte dock inget till Myrrha, vilket jag tror att hon ar glad for. Hon tycker nog att hon ar tillrackligt kladd med socka och tratt just nu.

Juldekorationer pa Oxford Street.


Jag kopte dock en kjol till mig sjalv, men jag skams nastan for att tala om var jag kopte den- pa H&M. Men till mitt forsvar maste jag saga att de inte alls har samma utbud har som hemma. Efter att ha shoppat tills jag hade annu mera vark i fotterna + skavsar akte jag och motte Elin och Henrik for att aka och ata middag pa Hard Rock Cafe vid Hyde Park. Det var ratt mycket folk dar och vi fick vanta ett tag pa att fa ett bord, men maten var valdigt god.


Efter middagen var det dags for mig att ta tunnelbanan och aka till King's Cross for att ta taget tillbaka till Leeds. Tagresan var lite langtrakig eftersom jag inte hade nagot sallskap den har gangen, men jag laste, lyssnade pa min iPod och loste korsord. Men nar taget kom in till Leeds klockan tolv var jag ganska trott. Jag tog en taxi tillbaka till Trinity eftersom det inte gar nagra tag och jag ville inte ga omkring ensam i stan for att leta efter en buss. I och for sig inte for att jag ar sarskilt radd att nagot skulle handa, aven om lararna avratt oss fran att ga ensamma, utan mest for att jag hade sa ont i fotterna och var sa trott.


Idag sov jag till ca klockan tio, men jag har legat pa sangen mest hela dagen och tittat pa Gilmore Girls och last. Jag har bara varit ut for att kopa lunch, som jag sedan tog med tillbaka till mitt rum, och sa nu for att ga till datasalen for att bl a fora over lite bilder fran Londonresan. Istallet for att lagga alla bilder i ett enda inlagg kommer jag att uppdatera tidigare inlagg med bilder. Eftersom datorerna har ar sa sega orkar jag dock inte uppdatera alla inlagg pa en gang, sa under de narmaste dagarna kommer inlagg att uppdateras med bilder.

Inga kommentarer: