söndag, november 25, 2007

Lunch hos Alan

Igar kvall gick jag, Rosa, Elin, Kajsa och Anneli ner till Horsforth for att ata middag. Vi hade tankt ata pa ett stalle dar de enligt Kajsa har valdigt goda hamburgare, men det visade sig att de hade australiensisk temakvall och serverade inte hamburgare. Den australiensiska maten kostade 25 pund per person sa det ville vi forstas inte heller ha. Istallet gick vi pa en indisk restaurang dar maten var bade god och relativt billig.

Efter middagen fortsatte jag och Rosa kvallen med att ga pa pub. Rosa skulle ga ut med sin kompis David, men han var upptagen pa kvallen och hon skulle ta sista bussen harifran in till Leeds halv tolv. Sa istallet for att ga tillbaka uppfor hela den langa backen till Trinity bara for att sitta pa rummet och fordriva tiden gick vi en pubrunda i Horsforth. Det blev dock bara tre pubar pa ca tre timmar. Forst gick vi pa Sixty-Too, dar de har Kopparbergs paroncider. Jattegott!

Sedan gick vi pa Bar 166, som vi gatt forbi flera ganger och tyckt ser trevlig ut, men ingen av oss hade varit dar forr. Det var lika trevligt som det sag ut fran utsidan, fast var valdigt likt Sixty-Too i inredning m m och det visade sig ocksa att de har samma agare. Sist gick vi pa The Queen's Arms, dar det var valdigt mycket folk och valdigt varmt. Men det var valdigt trevligt dar i alla fall och vi stannade dar sa lange att Rosa nastan missade bussen.

Idag har vi varit hemma hos var larare Alan pa lunch. Det var en aning omstandligt att ta sig dit- forst tag till Leeds, sedan tag till Shipley och darefter, p g a reparationer pa jarnvagssparen, buss till stationen i Bingley, dar Alan hamtade oss med bil. Detta tog ca en timme (1,5 om man raknar med vantetider pa tagen). Avstandet mellan Horsforth och Bingley ar ca 4 km...

Vi at indisk mat som var valdigt god. Alan hade ocksa bjudit dit Simon, var andra larare, och hans fru, sin son Robert med flickvan och den nyfodda Thomas samt styvsonen Mark med flickvan och sonen Gabriel, 16 manader gammal. Det var en riktigt trevlig lunch och Alans fru Mandy och sonerna och deras flickvanner var valdigt trevliga och bada barnen var valdigt gulliga.

Vi kom tillbaka till Trinity ca halv atta och jag ar redan jattetrott. I kvall kommer jag bara att lasa och titta lite pa Gilmore Girls och kanske ata lite godis om jag orkar; jag ar fortfarande proppmatt efter lunchen hos Alan. I morgon ar vi lediga (eller, vi har individuell studietid) sa jag tanker sova sa lange jag har lust. Idag har vadret varit toppenfint, stralande sol och 12 grader varmt, sa jag hoppas att det ar sant vader i morgon ocksa for jag ar valdigt sugen pa att ga en promenad ute i naturen.

Inga kommentarer: