lördag, november 24, 2007

Lite nytt fran Leeds

Det har varit nagot problem med blogger sa jag har inte kunnat uppdatera bloggen pa nagra dagar. Sa har kommer en liten uppdatering av vad jag har gjort sedan jag kom tillbaka till Leeds efter Londonresan. Pa tisdag kvall gick jag, Rosa, Mikael, lilla Olov och langa Olov, Mikael och Mikaels syster Hanna till HQ (studentkarens pub) eftersom de hade Quiz Night dar. Egentligen ville jag ga till The Queen's Arms och gora deras quiz, men det regnade ganska mycket sa det kandes enklare att ga pa HQ, som ju ligger pa campus. Det gick inte sarskilt bra for oss, 15 av 50. Fast till nasta vecka lovade han som gor fragorna att ta lite mer svenskanpassade fragor.

I onsdags hade vi lektioner pa eftermiddagen da vi bara redovisade vad vi hade gjort under lovet. Pa kvallen forsokte jag fa ihop ett gang for att ga pa Quiz Night pa Sandbar, men det gick inte sarskilt bra. Det var tydligen nagon stor fotbollsmatch pa TV sa de flesta ville ga pa HQ och se den. Men jag fick i alla fall Elin och Hanna, Mikaels syster som ar har pa besok, med mig. Det hela blev dock en besvikelse eftersom Quiz Night var installt p g a att det var for lite folk dar pa grund av den dar fotbollsmatchen (som England forlorade med 3-2 ha ha). Vi tog darfor bara en ol och gick sedan hem igen.

I torsdags var vi pa teater och sag en pjas som heter Rough Crossing. Den handlade om avskaffandet av slaveriet i England. Skadespelarna var bra och pjasen var valdigt intressant. Pa torsdagkvallen var jag ratt trott och orkade inte gora nagot annat an att se lite Gilmore Girls och lasa.

Igar var vi "lediga", med tanken att vi ska jobba med vara projektarbeten. Rosa och jag tyckte att vi har vart under kontroll (fast vi inte skrivit ett ord pa det sedan Anette akte hem, men det loser sig alltid), sa vi akte in till Leeds for att shoppa. Och shoppade gjorde jag. Jag kopte fem trojor, en blus, en T-shirt och en handvaska till mig sjalv. Dessutom kopte jag en present till Jennys kommande bebis och en julklapp till Wilhelm.

Igar kvall var vi ett gang som akte in till Leeds for att ga pa en pubrunda. Fast det var lite svart att hitta nagra bra pubar inne i centrala Leeds. Pa den forsta puben vi gick in pa var ljudnivan sa hog att vi inte kunde prata trots att vi skrek at varandra. Med hjalp av teckensprak bestamde vi oss for att ga darifran. Puben intill hade lika hog ljudniva sa dar vande vi i dorren. Till slut kom vi till en klubb som heter Puro, sa vi gick in dit och tog en ol. Det var dock tidigt pa kvallen och stallet var nastan helt tomt + att vakten holl dorren oppen hela tiden, vilket innebar att det var svinkallt darinne. Ute var det nog bara nagon plusgrad, men det kandes som att komma ut i varmen nar vi gick darifran.

Rosa fryser.

Lilla Olov, Mikael och Daniel, Johannas man som ar har pa besok.
Stina och Elin.
Sedan hittade vi dock en vanlig pub, dar det var varmt och skont och ljudnivan var uthardlig, sa vi stannade dar tills de stangde vid halv tolv. Darefter ville nagra ga tillbaka till Puro, fast nu var man tvungen att betala intrade och det kostade 8 pund, sa da struntade vi i det. Men nagra ville fortfarande ga pa klubb, sa vi tog bussen till Headingley for att ga pa Halo, en klubb som ligger i en gammal kyrka. Fast jag var inte sarskilt sugen pa att ga pa nagon klubb och da medelaldern pa dem som stod i ko for att komma in var ca 20 sa blev jag annu mindre sugen. Sa jag och Elin tog en taxi hem istallet.

Enligt dem som var dar var det nog ett klokt beslut, for de hade inte haft sarskilt kul. I kvall blir det nog ganska lugnt. Jag, Elin, Kajsa och Malin har planerat att ga pa en pub/restaurang har i Horsforth och ata middag, eftersom skolan inte serverar nagon middag pa lordagar. Sedan kanske vi satter oss pa Sandbar eller nagon annan pub och tar det lite lugnt.

Inga kommentarer: