måndag, november 26, 2007

Langpromenad

Idag har vi varit lediga. I och for sig var det meningen att vi skulle jobba med vara projektarbeten, sa jag har skrivit lite pa det ocksa. Men efter lunch gick jag pa en langpromenad. Det var valdigt mulet och ganska kallt (nara minusgrader, eftersom det blev moln nar jag andades), sa det blev inte sa mycket fotograferat. Jag gick langs vagen som gar forbi skolan och forsokte hitta nagon public footpath jag kunde ga. Jag fick dock ga en bra bit innan jag kom till nagon.


Innan dess kom jag forbi en gammal kyrka med tillhorande kyrkogard som jag gick in pa. Det var framst stupstocken vid grinden som fangade mitt intresse, men jag gillar gamla kyrkogardar ocksa. De gravar som jag kunde lasa pa var fran tidigt 1800-tal till sent 1800-tal. Fast de flesta gick inte att lasa alls eller bara delvis. Det gick ocksa en liten flock med far och betade pa kyrkogarden.

Stupstocken (eller heter det skamstock nar det inte ar hal for huvudet?) Kyrkan i Rawdon.
Ett av fonstren i kyrkan.
Ett par av faren som betade pa kyrkogarden.
I byn Rawdon hittade jag en public footpath som ledde dels in till en skog och dels ut ovar falten. Jag gick forst omkring lite i skogen och sedan over falten, eftersom den vagen verkade leda i riktning hemat. Det gjorde den ocksa, men eftersom jag bara varit ute i ca 1,5 timme gick jag en liten omvag langs en public footpath som jag gatt forr och vet leder in pa campus. Jag var ute i tva timmar och det var valdigt skont, trots att det var lite kallt.


Annars har jag inte gjort sarskilt mycket idag, mest last. Idag har vi ocksa fatt tillbaka resultaten fran lingvistiktentan som vi gjorde just innan vi akte. Jag var ju sjuk hela veckan och orkade inte plugga till tentan, sa aven om jag trodde att jag kunde ha klarat godkantgransen sa har jag anda halvt om halvt varit beredd pa att gora om den. Och sa visar det sig att jag har fatt VG! Jag antar att Anders maste ha varit valdigt snall nar han rattade.

Inga kommentarer: