lördag, november 03, 2007

Leeds by night

Igar hade vi bara lektioner fram till kl 12, sa efter att ha atit lunch tog jag och Anette taget in till Leeds och shoppade. Jag kopte tva kjolar som kostade 5 pund, vilket ar ca 75 kr. Ett riktigt fynd med andra ord. Annars gick vi mest omkring pa affarer som var lite val dyra for var ekonomi, t ex Marks & Spencer, Debenhams och Harvery Nichols (dar fanns ett vin for 4100 pund, sa ni forstar kanske att det inte var riktigt i min prisklass). Mest tittade vi pa deras julgrejer och de hade verkligen en massa fina saker. Men julgransbollar och dylikt ar val knappast nagot som man vagar sig pa att forsoka frakta hem i resvaskan. Fast jag kopte faktiskt nagra julprydnader som jag pyntat mitt rum med. Lite tidigt kanske, men det blev mycket hemtrevligare pa mitt trakiga rum.

Efter shoppingen gick vi till en restaurang som var kursledare rekommenderat, en kinarestaurang som heter Red Chilli. Maten var jattegod och det var inte sarskilt dyrt heller. Och det jag inte orkade ata upp fick jag med mig hem i en aluminiumform. Helt perfekt! Sedan vi atit gick vi vidare till en pub som han ocksa rekommenderat, men dar var det inte sarskilt billigt, sa vi gick till puben som lag bredvid istallet och dar var det trevligt och bra priser. Nar de stangde vid elvatiden gick vi runt i stan (men vi holl oss pa gator dar det var mycket folk) for att forsoka hitta en buss. Vi hittade ingen, sa vi gick till tagstationen och tog taxi darifran.

Bade igar och idag har vadret varit toppenfint, soligt och ratt varmt. Jag hade t ex ingen jacka pa mig nar vi shoppde i Leeds och pa kvallen klarade jag mig bra med huvtroja. Idag har jag och Rosa gatt en promenad och jag har fotat lite grann. Vi hade bara tankt oss en kort promenad i naromradet, men vi gick pa sma byvagar och hur det nu gick till sa hamnade vi langt nere i Horsforth i motsatt riktning an den vi borjade i, sa det blev en langre promenad an planerat.

Lite bilder fran dagens promenad:

Den public footpath som vi gick pa ledde rakt genom en kohage, men vi vagade inte fortsatta sa vi vande istallet.
Utsikt.
En annan hage.
Kyrkan i Horsforth ser ratt skrammande ut.
Nagra av husen har i Horsforth.
Husen och omradet har ar valdigt fint. Horsforth ligger tre stationer fran Leeds och det tar ca 15 min med taget, sa det ar ju en ganska central stadsdel. Men anda ar det som att vara pa landet. Det finns skogsstigar och stora angar och falt att ga pa. Mitt mellan husen finns ko- och hasthagar och inte sarskilt langt ifran colleget finns ett stuteri.

Snart ska jag och Rosa aka in till Leeds for att eventuellt ga pa bio. De andra i gruppen har redan akt, men jag shoppade ju igar sa jag tyckte inte att det var nodvandigt att gora det idag ocksa. Sa vi ska istallet mota upp med dem senare for att hitta pa nagot att gora.

Inga kommentarer: