fredag, november 16, 2007

Forsta dagen i London

Nu har jag varit i London en natt och dag. Stallet som vi hade bokat pa Internet uppfyllde inte precis forvantningarna... Det var verkligen ett sluskigt stalle, mycket forfallet. Alla fonster var trasiga och bara overtackta med plastpasar, det var hal i golvet (pa andra vaningen!) som de bara tackt over med mattor. Duscharna och toaletterna var jatteackliga och jag och Malin var nog de enda tjejerna dar. Vi fick dela rum med fyra killar. Tva av dem var knarkare. Jag tyckte dock att de flesta som bodde dar som jag pratade med var trevliga, fast stallet inte alls var trevligt. Sa knarkarna och de andra killarna hade jag statt ut med, men det var varre med kackerlackorna.

Malin klarade inte av att bo kvar dar sa idag har vi letat efter nytt boende, men Malin tappade helt sugen pa att vara i London sa hon akte hem. Jag har hittat nytt boende pa ett valdigt trevligt vandrarhem (jag ville inte garna bo kvar som enda tjej bland knarkarna och kackerlackorna). Det var forstas lite dyrare an det andra stallet, men det var helt klart vart att byta stalle.

Jag ar ju dock inte helt ensam. Elin och hennes kille ar ju ocksa har, fast de bor pa ett annat stalle. Idag har vi tittat pa Buckingham Palace, gatt i St James's Park, som ligger alldeles bredvid Buckingham Palace och sett vaktombytet av beridna hogvakten, tittat pa Big Ben och Westminster Abbey. Sedan gick vi pa British Museum och tittade. Jag har fotat en hel del under dagen och ocksa lyckats tappa bort kamerafodralet med extrabatteriet samt aterfatt det pa upphittatavdelningen.

En vakt utanfor Buckingham Palace.
Jag framfor en staty utanfor Buckingham Palace.
Detalj fran statyn.
Annu en detalj fran statyn, Queen Victoria.
Grindar vid Buckingham Palace.
Tva svanar i St James' Park.
Nagon sorts lustiga faglar, ocksa i St James' Park.
Svarta svanar fanns ocksa i St James' park
Jag har forsokt att fa en bra bild pa en ekorre sedan jag kom till England och i St James' Park var de sa tama att de poserade sjalvmant framfor fotterna (har inte anvant nagot zoom alls for att ta den har bilden).
Annu en ekorre.
Vaktombyte i den beridna hogvakten.

Piccadilly Circus (som verkligen inte ar mycket att se, men vi passade pa att fota nar vi anda passerade forbi).
Big Ben och en del av Westminster Abbey.
En sfinx pa British Museum.
En vacker yngling (sa stod det i alla fall pa skylten).
Nagot sorts vaktdjur.
Afrodite (tror jag i alla fall att det var; jag minns inte riktigt)
En mosaik av en vinthund.
I morgon blir det Madame Tussauds vaxkabinett och sedan ska vi ga och se en musikal, Monty Python's Spamalot. Det kommer nog att bli jattekul. Det ar alla planer vi har sa har langt, sa vi far se vad vi hittar pa resten av helgen.

Inga kommentarer: