tisdag, februari 14, 2006

Alla hjärtans dag

Idag har Myrrha fått ha vilodag. Först och främst så har jag varit på "jobbet" hela dagen. Den lektion jag skulle hålla blev visserligen inställd på grund av sorgliga omständigheter i klassen jag skulle ha, så jag har inte jobbat allt för hårt. Men ibland är det minst lika jobbigt att inte ha så mycket att göra. Myrrha var också väldigt dålig i magen när jag kom hem på eftermiddagen och eftersom hon verkar vara ganska trött så blev det en vilodag idag.

Efter "jobbet" gick jag på stan och köpte en liten alla hjärtans dag-present till Jonas. Inte för att jag tycker att det är särskilt viktigt att fira en högtid som bara införts i Sverige för att handlarna ska tjäna pengar, men eftersom han alltid brukar köpa nåt åt mig så ville jag köpa något åt honom också. Inte förrän jag kom hem igen kom jag på att jag nog borde ha bakat något åt honom istället, för det hade han nog gillat mer även om jag bakade chokladmuffins för inte allt för länge sen. Av Jonas fick jag choklad (inte särskilt överraskande med tanke på att han vet att det är det bästa jag vet).

Här kommer dagen till ära en favoritbild på en av mina älsklingar. Den andra har jag pinsamt nog ingen bild på. Bilden är dock tagen av min andra älskling.

Inga kommentarer: