fredag, februari 17, 2006

Hemma idag

Idag har jag varit hemma hela dagen. Min handledare hade bara en enda lektion idag så hon tyckte inte att det var nödvändigt att vi, d v s min klasskompis Bia och jag, kom dit idag. Ledig har jag dock inte varit, eftersom jag hade en hel hög med grammatikprov att rätta. Men jag klagar inte; jag erbjöd mig själv att göra det eftersom jag tycker att det är kul. Kanske är jag inte riktigt normal... Det var i alla fall vad min sambo påstod när jag berättade att jag erbjudit mig att rätta dem.

Men när jag var färdig med rättandet tog jag Myrrha med mig på en skogspromenad. Det snöade ganska mycket med stora härliga snöflingor och vi hade en härlig promenad. Jag tränade lite på ställandet i inkallningen, men just nu har jag slut på idéer hur jag ska få det att bli perfekt. Hon stannar ju, men jag vill att hon ska stanna ännu snabbare.

Vi har också tränat lite metallapportering inomus idag. Det är också ett moment som vi har svårt att få till eftersom hon verkligen avskyr den. Hon kan sitta och hålla den bra (som man kan se på bilden) men hon har ett otroligt långsamt gripande och klarar inte att att röra sig i ett högt tempo när hon bär på den. Men vi kämpar vidare, även om jag inte har stort hopp om att någonsin få höga poäng på hopp med metallapport-momentet.

Inga kommentarer: