tisdag, februari 21, 2006

Veckans vilodag

Jag började tidigt i morse, så jag orkade inte stiga upp i tid för att gå någon promenad. På eftermiddagen gick jag i och för sig hem lite tidigare, men det var för att jag inte kände mig riktigt frisk. Jag har väldigt ont i halsen och lite feber. Därför bestämde jag mig för att vi skulle ha vilodag idag. Jag vill helst inte bli sjuk nu när jag har praktik, eftersom jag i så fall måste ta igen det senare. Jag trivs jättebra på praktiken och klassen jag har är hur kul som helst. Därför vill jag inte missa de lektioner jag ska hålla eftersom praktikperioden är så kort.

De senaste dagarna har vi inte heller gjort särskilt mycket intressant. I söndags gick vi en promenad på gångvägarna runt Vitberget. Igår gick jag en timmes promenad före "jobbet" och sedan tränade vi på kvällen. På träningen fokuserade jag mest på ställandet på inkallningen, men vi finslipade också på lite detaljer i bl a fria följet. Där finns det ju alltid något som kan behöva finslipas.

Igår kväll poppade Jonas en hel skål med micropopcorn. Myrrha brukar vanligtvis få smaka popcorn av honom, men igår kväll ställde han ner hela skålen åt henne. Hon gick fram till den och nosade på den och i den, men vågade nog inte lita på att det verkligen var till henne. Hon gick därifrån och stod och stirrade på skålen en lång stund. När Jonas knuffade den närmare henne nosade hon på den igen, men det dröjde ett bra tag innan hon vågade börja äta. Och ändå var det inte första gången hon fick en hel skål med popcorn; hon brukar få det när hon fyller år. Hon är också lite lustig när hon äter popcorn, för hon vräker inte i sig som jag tror att de flesta hundar skulle göra. Istället äter hon dem ett och ett, så det tar väldigt lång tid för henne att få i sig alltihop.

Inga kommentarer: