fredag, februari 24, 2006

Hej söta hund!

På promenaden idag mötte vi en mamma med två små barn på trottoaren. Det ena barnet, ca 4 år, vinkade till Myrrha och sa "Hej söta hund". Jag tyckte att det var rätt gulligt sagt. Speciellt som min hund faktiskt ÄR väldigt söt.

Idag hade jag en kort dag och när jag kommit hem och ätit lunch gick vi ut på en promenad i det vackra vädret. Strålande sol och ca 7 plusgrader. I två timmar var vi ute och gick. Vi gick skogspromenaden med en liten variation; vi svängde av stigen och följde kraftledningen istället. Jag motionerade Myrrha under promenaden med att kasta bollen ut i snön. Eftersom det är så varmt är det rätt tungt att ta sig fram i djupsnön. Jag aktiverade henne också genom att gömma godbitar i barken på ett träd. Det tycker hon är kul. Bildbevis:



Inga kommentarer: