måndag, februari 13, 2006

VFU

Idag har jag börjat min VFU. Det står för Verklighetsförlagd Utbildning och innebär att jag har praktik. I tre veckor ska jag vara på Anderstorpskolan. I morse promenerade jag med Myrrha lite drygt en halvtimme innan jag tog cykeln till "jobbet". Där träffade jag min handledare och pratade med henne och sedan träffade jag klassen under ett par lektioner. Sedan var det dags att sätta igång och planera lektioner, för jag har min första lektion redan i morgon.

Eftersom det var lite krångel med mitt arbetsrum cyklade jag hem på eftermiddagen och åt en sen lunch och läste på allt jag kunde hitta om dramat under antiken. Det är det jag ska hålla lektion om imorgon. Det innebar att det blev lite av en vilodag för Myrrha. Förutom den korta promenaden i morse har hon bara fått gå ut på korta rastningar. Nu ikväll tänkte jag fortsätta träna på lite tricks och konster bara för att hon ska få någon sorts aktivering, men det kommer inte att bli så mycket.

Inga kommentarer: