torsdag, juli 16, 2009

Ett bra jobb

Den här veckan har jag jobbat dag tisdag, onsdag och torsdag och jag jobbar dag i morgon också, så det känns som att jag är på jobbet hela tiden. Fast jag har i och för sig ett riktigt bra jobb, så det känns inte så farligt. I tisdags var vi t ex på Vitbergsbadet och det är ju inte helt fel att sitta och sola på arbetstid. Och igår åkte vi till Bergsbyn och käkade mjukglass, vilket också var riktigt trevligt. Jag åt en liten bägare, men att kalla den för liten är verkligen inte med sanningen överensstämmande. Egentligen borde de kalla dem stor bägare och jättestor bägare. Idag var vädret inte så bra, men vi åkte i alla fall en sväng till Kåge. Vi hade tänkt gå på sommarcafé i hamnen, men det började åska och regna och eftersom de bara hade uteplatser så blev det inget av med det, utan vi körde runt lite och sedan åkte vi hem.

Men trots att jag har ett bra jobb så har det varit ganska tungt att jobba på grund av mitt brutna revben. På dagarna är ju jobbet lite mer fysiskt än vad det är på nätterna. Det gick bra i tisdags, men igår hade jag lite mer ont (kanske p g a att jag glömde bort mig och körde en rullstol uppför rampen till bilen). Och idag har jag haft ännu mer ont, så jag förväntar mig nästan att det kommer att bli än värre i morgon (om det ens är möjligt). Men sedan är jag ledig i tre dagar, fram tills måndag natt, och det ska bli så skönt att få vila min stackars kropp lite grann.

Lyle blir förstås också lite lidande av mitt brutna revben. I tisdags var han i och för sig hos Jonas
och de åkte ut till Vänön, där Lyle hade fått springa lös och simma efter pinnar hela dagen. När Jonas kom och lämnade honom på kvällen var han helt slut och låg i soffan och snarkade resten av kvällen. Det här är några av de bilder som Jonas tagit på honom ute på Vänön:
Lyle i båten. Foto: Jonas Rudholm

Vackraste lakritstrollet. Foto: Jonas Rudholm

Aggressiv hund? Nej, snarare pinntokig hund. Foto: Jonas Rudholm

Men igår orkade jag inte gå någon promenad med honom. Visserligen cyklade vi ju till och från jobbet, så lite motion fick han ju i alla fall. På kvällsrastningen passade jag också på att träna lite fritt följ, men det blev ju bara ett pass på några minuter. Dock skulle han behöva ett ordentligt lydnadspass och/eller en långpromenad, men det får vänta tills jag har lite mindre ont. För tillfället ligger vi bara i soffan och ser på TV eller läser när vi kommer hem från jobbet.

Inga kommentarer: