fredag, juli 17, 2009

Ett Foto I Timmen

Idag var det återigen dags för EFIT-Ett Foto I Timmen. Även den här gången jobbar jag, men då vi gjorde en liten utflykt blev bilderna kanske lite mindre tråkiga än förra gången. Så här har i alla fall min dag sett ut i bilder.

6. 30 Cyklar till jobbet, något sen för att jag stannade och pratade med Jenny en stund.

7.20 Dags för Lyles frukost.

8. 45 Dags för en kopp te.

9.30 Har en lugn stund och passar på att läsa Harry Potter and the Half-Blood Prince.

10.30 Sitter ute en stund och Lyle hoppas på att någon ska kasta frisbee till honom.

11.20 Lunchen består av nudlar och kycklingwok.

12.45 På väg mot Finnforsen.

13.40 Har precis kommit fram till Finnforsens kraftstation och kraftverksmuseum.

14.25 Har precis kommit ut från kraftverksmuséet.

15.40 Denna bild på Finnforsens kraftstation tog jag från parkeringen när vi åkte därifrån.

16.50 Cyklar hem från jobbet, något försenad på grund av dagens utflykt.

17.30 Fortfarande på väg hem efter jobbet. Vi cyklar ner till älven för att Lyle ska få simma lite.

18.30 Går till soprummet och slänger sopor, medan Lyle väntar utanför.

19.30 Vattnar blommorna, som såg ganska ledsna ut.

20.30 Cyklar till affären för att köpa godis.

21.30 Tränar med Lyle, här hans favoritmoment rutan.

22.30 Sitter med datorn i soffan och Lyle vill också vara med.

23.45 Kommer hem efter kvällspromenaden.

Självklart fotade jag en del när vi var i Finnforsen, så här kommer fler bilder som en liten bonus.

Ingång till Finnforsens kraftverksmuseum.

Finnforsens kraftverksmuseum

En av turbinerna.

Söt liten alarmklocka.

Jag vet inte vad detta är, men tyckte att den var vacker på något sätt.

Telefonerna var helt klart vackrare förr i tiden.

Spiraltrappa

Utanför kraftverksmuséet.

Och så naturligtvis ett par blombilder.

Vackra blommor utanför muséet.

Inga kommentarer: