lördag, juli 18, 2009

Ledig lördag

Jag har ju jobbat de senaste helgerna och har jobbat dag (vilket innebär att stiga upp vid sextiden) hela veckan så det kändes som riktig lyx att få lite sovmorgon på en lördag. Jag har ju inte kunnat promenera så mycket med Lyle på grund av att jag brutit revbenet, men igår kände jag knappt av det alls. I morse hade jag i och för sig lite mer ont än igår, men det kändes ändå väldigt bra jämfört med vad det har gjort tidigare så jag bestämde mig för att gå en promenad i skogen med Lyle.

Det blev också lite uppletandeträning. För det mesta brukar jag köra uppletande i skogen, men när jag passerade legdorna bestämde jag mig för att göra ett ordentligt uppletande och vallade upp hela legdan och gömde tre föremål. Lyle jobbade på jättebra och hittade de två första föremålen, kongen och spenkoppen, ganska fort. Det tredje föremålet var en vante och jag tror att han sprang över den ett par gånger utan att bry sig om den. Jag har nog varit slarvig med att anävända olika typer av föremål för att jag ändå aldrig ska tävla med honom så jag tror att han helt enkelt inte tyckte att vanten räknades. Det bekräftades av att han när han väl hittat vanten och plockat upp den bara släppte den på mina fötter och sprang ut och hämtade en pinne som han belönade sig själv med istället.

På den här legdan körde vi uppletande. Lyle är den svarta pricken längst bort.

Har hittat kongen.

Kommer med spenkoppen...

...och belönas med lite kamp.

Belönar sig själv med en pinne.

Balanserar på en stor sten.

Poserar på en stor sten.

Balansövning på en stubbe.

Varför nöja sig med pinnar när man kan släpa hela träd med sig?

I en liten glänta såg jag den här söta fågelholken.

Lägenheter för fåglar?

För att göra min lediga lördag ännu mer perfekt så har jag ikväll varit på bio och sett Harry Potter och halvblodsprinsen, vilket jag sett fram emot länge. Jag läste idag ut Harry Potter and the Half-Blood Prince för tredje gången så jag hade boken i färskt minne och jag tycker att de den här gången lyckats riktigt bra med att följa boken. Visst, en del från boken fanns inte med, men jag förstår att det inte går att ta med allt och den här gången kändes det som att de fått med det mest väsentliga i alla fall (vilket de inte lyckades med i Fenixordern). På det stora hela gillade jag filmen, även om den var lite ojämn och skulle ha kunnat vara lite mer spännande på slutet. Nu är det bara att vänta på nästa film!

Inga kommentarer: