lördag, juli 11, 2009

Femte dagen

Jag har fått höra att ett brutet revben gör som mest ont efter 5 dagar, men i onsdags hade jag inte alls speciellt ont. Jag tänkte till och med att jag kanske inte alls hade brutit något revben och att det skulle gå över när som helst. Men i torsdags, som ju var femte dagen, började det göra väldigt ont, mer ont än när jag gjorde illa mig. Jag hade egentligen tänkt städa, men det var bara att glömma. Eftersom det gör ont att andas djupt andas man inte ordentligt, vilket gör att man blir både yr och trött (även om jag faktiskt försökte komma ihåg att andas djupt fast det gjorde ont).

Igår hade jag lika ont, men någon vilodag blev det inte. Jag och mamma städade och fixade lite här hemma, bl a fick jag upp alla mina böcker i bokhyllorna. Vi åkte också och köpte hundmat till Lyle, för det fanns inte en chans att jag skulle orka bära en 15 kg säck med hundmat. Lite problem blev det dock att köpa hundmat, eftersom USA helt stoppat exporten av Eagle Packs foder. Men jag hade hur som helst tänkt byta foder till honom eftersom jag inte tror att det han ätit hittills räcker till nu när han är mer aktiv och vi cyklar till jobbet (vilket ju blir drygt en mil dit och hem) flera dagar i veckan, men jag hade ju tänkt byta till ett annat Eagle Pack-foder. Men nu äter han i alla fall Björkis eget Performancefoder, som jag tror kommer att passa honom bra.

I natt har jag jobbat och det gick jättebra. När man har en bra bok, datorn och klassiker som Fletch och Rain Man på TV flyger tiden bara iväg. Det känns också bra att jobba natt när jag har så pass ont, eftersom det inte kräver så stor fysisk arbetsinsats av mig. I morse cyklade jag hem med Lyle, som jag tror uppskattade att få röra på sig ordentligt. Han har ju inte fått gå någon långpromenad på hela veckan, bara kortare rastningar. Jag har fortfarande ont, men nu ikväll var vädret helt perfekt så vi gick i alla fall en promenad på 1,5 timme. Mest höll vi oss längs strandpromenaden så att Lyle skulle få simma lite grann, men vi gick också genom stan och jag fotade lite blommor.
Badhunden

Skakar sig

Fontänen

Strandpromenade och St Olovskyrkan

Typisk Skellefteå, två kyrkor inom 100 m från varandra.

Rosa ros

Någon annan rosa blomma.

Gul ros

Inga kommentarer: