lördag, juli 25, 2009

Stinky

Det är vad jag kallar Lyle just nu. Trots regnet gick vi en promenad på 1,5 timme längs strandpromenaden och när vi var på väg tillbaka försvann Lyle utom synhåll. Han brukar springa ner till vattnet där eftersom jag brukar låta honom bada just där så jag gick vidare en bit innan jag ropade på honom, men han kom inte. Det är väldigt ovanligt att han inte kommer första gången jag ropar och den här gången fick jag ropa flera gånger och han var borta i flera minuter. Och när han väl dök upp stank han av rutten fisk!

Jag har badat honom två gånger, med det enda resultatet att han nu luktar rutten fisk och citronsåpa. Det hjälper knappast att bada honom fler gånger (vilket jag vet av tidigare erfarenhet) så det är bara att stå ut med lukten. Just nu är jag inte speciellt glad på hundskrället, men jag är ännu mindre glad åt idioten som lämnat fisken. Om man nödvändigtvis ska fiska kan man väl åtminstone antingen ta hem fisken och äta upp den eller slänga tillbaka fiskarna man inte vill ha?

Inga kommentarer: