måndag, december 12, 2011

12 december- Mina ovanor

När jag var liten sa jag att jag skulle aldrig röka, aldrig snusa och aldrig dricka sprit. Än idag har jag aldrig testat att röka och aldrig testat att snusa. Jag har dock druckit sprit (och andra alkoholhaltiga drycker), men inte tillräckligt för att det skulle kunna ses som en ovana.

Men det betyder förstås inte att jag inte har några ovanor. En ovana jag haft sedan jag var liten är att jag biter på naglarna. Som vuxen har jag periodvis lyckats spara ut naglarna, men till slut är jag ändå där och biter. Jag äter också mer godis än jag borde, vilket väl också är en ovana.

En annan ovana är att jag går och lägger mig alldeles för sent på kvällarna och är därmed alltid trött på morgonen. Men även om jag helst vill ligga kvar och sova så brukar jag inte ha några större problem att stiga upp och det är jag glad för.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag bet på naglarna tills jag var runt 25. Då unnade jag mig konstnaglar ett par år och efter det var jag botad. :-) Numera biter jag inte alls, men jag gnäller å andra sidan över att jag måste klippa och fila. :roll:
Kram på er, kul med en lista så att du skriver varje dag. ;-)