söndag, december 04, 2011

Adventskalender

Det händer inte så värst mycket i bloggen just nu, men när jag hittade den här roliga idén på Johannas blogg tänkte jag att jag skulle göra detsamma för att få lite inspiration till bloggandet nu när det inte händer så mycket annat.

Varje dag fram till jul ska man skriva ett inlägg med följande rubriker:

Dag 01 – Om mig
Dag 02 – Det här hade jag på mig i dag
Dag 03 – Mina föräldrar
Dag 04 – Min dag
Dag 05 – Min bästa vän
Dag 06 – Ett ögonblick
Dag 07 – Min tro
Dag 08 – Min första kärlek
Dag 09 – Mina syskon
Dag 10 – I min handväska
Dag 11 – Mina drömmar
Dag 12 – Mina ovanor
Dag 13 – Det här är jag bra på
Dag 14 – Mitt favoritminne
Dag 15 – Min favoritfödelsedag
Dag 16 – Detta ångrar jag
Dag 17 – Det här upprör mig
Dag 18 – Det här får mig att må bättre
Dag 19 – Det här får mig att gråta
Dag 20 – Saker jag inte kan vara utan
Dag 21 – Mina rädslor
Dag 22 – Min favoritplats
Dag 23 – Det här saknar jag
Dag 24 – Mina ambitioner


4 december: Min dag
Min dag har inte varit speciellt spännande. Först jobbade jag 7.30-9.00 och sedan cyklade jag hem och fikade mackor med julskinka och drack julmust. Sedan jobbade jag lite grann med att planera onsdagens lektion, som kommer att handla om dialekter. Mitt på dagen gick jag en promenad längs strandpromenaden med Chansa i midjebältet. Sedan var det i stort sett dags att ge sig iväg till jobbet igen. Eftersom vi idag skulle gå och äta julbord mötte jag min brukare på Arken istället, så när jag upptäckte att jag var lite tidigt gick jag in på Björkis och köpte en kortare expanderlina, som passar bättre när jag ska promenera med Chansa i midjebältet. Julbordet var gott och mätt blev jag, även om jag faktiskt tyckte att det var rätt lite på julbordet. När jag slutade jobba klockan tio gick jag en kort promenad med Chansa, åt en till macka med julskinka och gick och la mig. 
 Snön har visserligen äntligen kommit, men än verkar det dröja ett tag innan det blir is på älven.

Inga kommentarer: