tisdag, december 13, 2011

13 december- Det här är jag bra på

* Jag är bra på att skriva. Dels stavar jag mycket bra och skriver grammatiskt korrekt och dels är jag stilsäker, d v s jag kan skriva såväl en vetenskaplig rapport som en skönlitterär novell med rätt stil.

* Jag är bra på att lära mig namn. Bra både när man är lärare och när man håller kurs (då man ska lära sig namn både på hund och människa). Detta hänger förstås ihop med att jag i viss mån har fotografiskt minne.

* Jag har bra timing. Ja, inte rent allmänt då, utan när det gäller hundträning. Min styrka som hundtränare är att jag är bra på att belöna i rätt ögonblick. På den tiden jag även använde mig av positivt straff i träningen hade jag även då nytta av bra timing.

* Jag är bra på engelska. Egentligen har jag överlag lätt för att lära mig språk, men engelska är det enda språk, förutom svenska, som jag talar flytande.

* Jag är bra på att fota. Mina foton är knappast något som kommer att hänga i något galleri eller publiceras någonstans (annat än här i bloggen), men jag tycker själv att en del av mina bilder är riktigt bra.

 En av de bilder jag är riktigt nöjd med.

1 kommentar:

Anonym sa...

Åhhhh, rosbilden är ju ljuvlig!