onsdag, december 07, 2011

7 december- Min tro

Ett inlägg om min tro skulle kunna bli ganska långt, trots att jag inte har någon tro, men jag ska försöka hålla det kort. Jag är ateist. Och jag är verkligen ateist, inte agnostiker. Jag är övertygad om att alla gudar är skapade av människan och inte tvärtom. Men trots att jag är ateist så är jag väldigt intresserad av religion och har faktiskt läst bibeln från pärm till pärm en gång i tiden. Jag tycker att det är väldigt intressant att se hur alla olika religioner i världen hänger ihop (vilket enligt min mening är ett bevis för att religion i grunden är sagor som människor har hittat på). Därmed inte sagt att det inte finns några korn av sanning och klokhet i de olika religionerna.

Här är en bild som jag tog för flera år sedan. Bilden är tagen genom ett nyckelhål i Landskyrkan och jag tycker att den symboliserar min syn på kyrkan. Inne i kyrkan är det mörker och fångenskap, utanför kyrkan är det ljus och frihet. 


Inga kommentarer: